Pravice kupcev

SPLOŠNI POGOJI

Splošni pogoji urejajo pogoje prodaje in nakupa blaga, pravice in obveznosti kupcev in ostala vprašanja, pomembna za delovanje spletne trgovine vsebo.si podjetja Pegasus Pro d.o.o., ID številka za DDV: SI 99407639, Matična številka: 6725201000, TRR: IBAN SI56 2900 0005 1752 073 (v nadaljevanju: VSEBO). Splošni pogoji predstavljajo tudi pogodbene določbe med VSEBO in kupcem, ki blago naroča prek spleta na naslovu www.vsebo.si. VSEBO deluje v skladu z veljavnimi predpisi Republike Slovenije, predvsem v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot), s priporočili GZS, Splošnimi uredbami o varstvu podatkov (Uredba) in Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1), pa tudi z Zakonom o elektronskih komunikacijah (ZEKom-1).

Potrošnik z uporabo spletne trgovine, klikom na polje »potrditev naročila« ali dostopom do spletne trgovine prek drugih elektronskih komunikacijskih kanalov (po telefonu, preko online svetovanja) potrdi, da je obveščen o vsebini teh Splošnih pogojev in sprejema njegove določbe.

Po izvedbi naročila na www.vsebo.si, bo kupec prejel elektronsko sporočilo z naslovom »NAROČILO ŠT. _____«, v katerem bo obveščen, da je bilo njegovo naročilo uspešno ustvarjeno in je dobilo unikatno številčenje v sistemu VSEBO. Ta elektronska potrditev potrjuje, da ima VSEBO vse informacije za nadaljevanje postopka v povezavi s plačilom in dostavo blaga. Ko VSEBO dodatno preveri razpoložljivost blaga v svojih skladiščah ali pri dobaviteljah, kupec dobi obvestilo, da je njegovo naročilo potrjeno, VSEBO pa nadaljuje postopek dostave na način, ki ga je izbrala stranka. Stranka bo o tem obveščena preko svoje elektronske pošte in/ali na svojo telefonsko številko.

Pogodba traja, dokler niso izpolnjene pravice in obveznosti pogodbenih strank po pogodbi. Blago lahko naročajo samo polnoletne osebe.

Če je za določeno blago na spletni strani označena ZALOGA, to pomeni, da je bilo tistega dne ob 03.00 blago na zalogi v enem od skladišč VSEBO ali pri našem dobavitelju. V primeru, da je bilo blago v trenutku, ko je kupec izpolnil naročilo na spletni strani www.vsebo.si, prodano, bo ekipa VSEBO ponudila stranki rešitev s podobnim drugim blagom ali naročilom tega blaga pri dobavitelju ali direktno v tovarni.

Vse cene na spletni strani www.vsebo.si so v EUR, veljavne na dan naročila blaga in vključujejo DDV. VSEBO izda kupcu račun za kupljeno blago ali storitve in se mora držati navedenih cen in prodajnih pogojev.

Če blaga trenutno ni na zalogi ali VSEBO potrebuje dodatno potrditev zaloge od dobavitelja, prodajalec stranki izda predračun. Cene za blago ne vključujejo stroškov dostave in vnosa. Kupec se mora pri naročilu blaga strinjati z ceno dostave in vsemi drugimi dodatnimi stroški, ki jih bo imel v zvezi z blagom, ki ga naroči.

Osnovni podatki posameznega blaga - tehnične značilnosti blaga in slike - bodo navedeni na spletni strani vsakega izdelka. Slike izdelkov so večinoma 3D vizualizacije in tehnične skice, izdelane pri proizvajalcu ali dobavitelju tega izdelka - VSEBO za te materiale ne odgovarja.

VSEBO svojo obveznost po kupoprodajni pogodbi izpolni z dostavo blaga kupcu - osebno ali preko dostavne službe. Kupec ima pravico osebnega prevzema blaga v salonu ali skladišču VSEBO.

Tveganje za izgubo ali poškodovanje blaga preide z VSEBO na kupca, ko kupec blago fizično prejme ali ko blago fizično prejme tretja oseba, ki ni kurir, in jo v ta namen določi kupec.
Če je kupec naročil prevoz z dostavno službo, ki je ni ponudil prodajalec, tveganje uničenja ali poškodovanje blaga preide na kupca ob predaji blaga prevozniku.

Kupcem priporočamo, da se ob prevzemu blaga ravnate po naših priporočilih:

  • Ko paket prejmete, se prepričajte, da ste prejeli izdelek, ki ste ga naročili. Če ste dobili izdelek, ki ga niste naročili - ne odpirajte in ne uporabljajte tega izdelka. Če je kupec odprl, montiral ali uporabil napačno dostavljen izdelek, to pomeni, da je postal za izdelek finančno odgovoren.
  • Če se slika na embalaži ali šifra izdelka ne ujemata z naročenim artiklom, izdelka oz. embalaže ne odpirajte, temveč nas kontaktirajte na vsebo@vsebo.si, ali na telefonsko številko 080 3060, da preverimo, ali gre za pravo dostavo.
  • Če ste se prepričali, da ste prejeli naročen izdelek, svetujemo, da embalažo odprete previdno. Zaščitnih folij, nalepk in zaščit ne poškodujte, dokler niste popolnoma prepričani, da boste izdelek obdržali.
  • Nekateri izdelki so zapakirani na način, da odpiranje uniči embalažo, ali pa imajo embalaže prilepljene varnostne pečate. Pri takšnih izdelkih je pomembno, da pred odpiranjem ugotovite, ali gre za izdelek, ki ste ga naročili oz. če izdelek ustreza vašim potrebam in namenu uporabe.
  • Pri dostavi z našo dostavno službo (Vsebo) je potrebno skupaj z dostavljalcem pregledati izdelek in šele po pregledu blaga podpisati dobavnico. Podpis na dobavnici pomeni, da ste prevzeli odgovornost za blago.

V primeru dostave z dostavno službo vam svetujemo:

  • Paket ob dostavi preglejte skupaj z dostavljalcem.
  • Najprej preverite morebitne zunanje poškodbe embalaže in nanje opozorite dostavljavca. Če ste mnenja, da je vsebina paketa poškodovana ali razbita, previdno odprite izdelek in ga skupaj z dostavljalcem preverite. Poškodovanega izdelka vam ni potrebno prevzeti - lahko ga  zavrnete, nam pa to nemudoma sporočite. Le tako vam lahko pripravimo nov izdelek ali povrnemo kupnino.

 

PRAVICE KUPCEV

Pravica odstopa od pogodbe
Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, ima kupec pravico, da v 14 dneh obvesti prodajalca, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razloge za svojo odločitev. Pri tem kupca bremenijo stroški vračila blaga. Kupec te pravice do odstopa od pogodbe nima v primeru nakupa blaga neposredno na prevzemnem mestu, saj ne gre za pogodbo, sklenjeno na daljavo.

Pri prodajni pogodbi začne omenjeni odstopni rok teči z dnem, ko:

  • kupec ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje kupec, pridobi dejansko posest nad blagom
  • kupec ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje kupec, pridobi dejansko posest nad zadnjim kosom blaga, če je predmet pogodbe več kosov blaga, ki jih kupec naroči v enem naročilu
  • kupec ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje kupec, pridobi dejansko posest nad zadnjo pošiljko ali kosom blaga, če je dostava blaga sestavljena iz več pošiljk ali kosov
  • kupec ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje kupec, pridobi dejansko posest nad prvim kosom blaga, če je dostava blaga v določenem obdobju redna

Potrošnik uveljavlja pravico do odstopa od pogodbe z izjavo, ki jo lahko poda na posebnem odstopnem obrazcu, ali na drug nedvoumen način. Šteje se, da je kupec podal odstopno izjavo pravočasno, če jo pošlje v roku, določenem za odstop od pogodbe. Dokazno breme glede uveljavljanja pravice do odstopa nosi kupec. VSEBO je dolžan kupca o prejemu obrazca nemudoma obvestiti pisno ali na drugem trajnem nosilcu podatkov.

Vračilo plačil mora prodajalec opraviti nemudoma ali najkasneje v roku 14 dni po prejemu sporočila o odstopu od pogodbe. Prodajalec vrne prejeta plačila kupcu z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil kupec. To pomeni, da v primeru, če je bilo naročilo plačano s plačilno kartico, se vračilo izvede s povračilom sredstev na kartico. Če je bilo naročilo plačano na kakršen koli drug način (plačilo po povzetju, e-bančništvo, položnica), se sredstva plačajo na bančni račun kupca, zato mora kupec številko računa sporočiti prodajalcu. Prodajalec lahko zadrži vračilo prejetih plačil do prevzema vrnjenega blaga ali dokler kupec ne predloži dokazila, da je blago poslal nazaj.

Če je kupec blago že prejel in odstopi od pogodbe, ga vrne, ali izroči prodajalcu ali osebi, ki jo podjetje pooblasti za prevzem blaga, najpozneje v 14 dneh po obvestilu o odstopu. Šteje se, da kupec pravočasno vrne blago, če ga pošlje pred iztekom 14-dnevnega roka za vračilo. Kupec v povezavi z odstopom od pogodbe krije samo stroške vračila blaga. Prejeto blago mora kupec vrniti nepoškodovano in v nespremenjeni količini, razen če je blago uničeno, pokvarjeno, izgubljeno ali se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv kupec. Kupec odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje vrednosti posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.

Kupec nima pravice do odstopa od pogodbe pri pogodbah:
1. glede blaga, ki je bilo izdelano po natančnih navodilih potrošnika in prilagojeno njegovim osebnim potrebam
2. glede blaga, ki je hitro pokvarljivo ali mu hitro preteče rok uporabe
3. o dobavi zapečatenih avdio- ali videoposnetkov in računalniških programov, če je kupec po dostavi odprl varnostni pečat (če pečata ni, velja če je kupec odprl originalno embalažo)
4. o dobavi časopisov, periodičnega tiska
5. o dobavi zapečatenega blaga, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je potrošnik po dostavi odprl pečat (sem sodijo brivniki, masažni aparati, oblačila za hujšanje, rezervne mrežice in noži za brivnike, zobne ščetke,...);
6. o dobavi blaga, ki je zaradi svoje narave neločljivo pomešano z drugimi predmeti.

Če naročilo izvede pravna ali fizična oseba, ki opravlja pridobitno dejavnost, ne glede na njeno pravnoorganizacijsko obliko ali lastninsko pripadnost, zanjo določila tega poglavja ne veljajo.

Reklamacija
Potrošnik lahko vloži reklamacijo z namenom uveljavljanja pravice na podlagi stvarnih napak, garancije, napačno izračunane cene in drugih napak.

Vse reklamacije je potrebno oddati preko elektronskega naslova reklamacije@vsebo.si, v primeru uveljavljanja garancije pa je potrebno oddati tudi reklamacijski zapisnik. Če je reklamacija podana zaradi pomanjkljivosti v zvezi z blagom, ki ga prodaja dobavitelj, bo VSEBO reklamacijo nemudoma posredoval dobavitelju v nadaljnjo obravnavo. V tem primeru VSEBO ne bo odgovoren za nadaljnja ravnanja dobavitelja. 

VSEBO oziroma dobavitelji vodijo evidenco prejetih reklamacij in jih hranijo vsaj 2 (dve) leti od datuma oddaje. VSEBO/dobavitelj bo potrošniku potrdil prejem reklamacije in obvestil o številki, pod katero se vodi v evidenci prejetih reklamacij.

Prodajalec bo na reklamacijo potrošnika odgovoril nemudoma ali najpozneje v 8 (osmih) dneh od dneva prejema reklamacije.

Če se reklamacija reši z vračilom plačanega zneska, je to vračilo zneska odvisno od načina plačila naročila:

  • če je bilo naročilo plačano s plačilno kartico, se vračilo izvede z vračilom sredstev na kartico
  • če je bilo naročilo plačano na kakršen koli drug način (plačilo po povzetju, e-bančništvo, položnica, plačilo na prevzemnem mestu), se sredstva plačajo na bančni račun kupca, zato mora kupec za ta namen sporočiti VSEBO številko računa in naslov bivališča

Tovarniška (stvarna) napaka
Prodajalec mora kupcu izročiti blago v skladu s pogodbo in odgovarja tudi za stvarne (tovarniške) napake.
Prodajalec odgovarja za tovarniške napake, ki jih je blago imelo takrat, ko ga je kupec prejel, ne glede na to, ali je bilo to znano ali ne. Prodajalec odgovarja tudi za tiste stvarne napake, ki se pokažejo po tem, ko je kupec prevzel blago, če so posledica vzroka, ki je obstajal že pred tem. Neznatna stvarna napaka se ne upošteva. Prodajalec odgovarja tudi za napake, ki bi jih bil kupec z lahkoto opazil – v primeru, da je zagotovil, da blago nima nobenih napak ali da ima določene lastnosti ali odlike.

Napaka je stvarna:

  1. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet
  2. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje (in ta je bila prodajalcu znana oz. bi mu morala biti znana)
  3. če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane
  4. če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila

Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnih koli prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki sta jih dala prodajalec ali proizvajalec z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.

Kupec lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku 2 (dveh) mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita. Kupec mora v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda. Obvestilo o napaki lahko kupec prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec izda potrdilo. Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta 2 (dve) leti odkar je bil izdelek izročen. Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku 6 (šest) mesecev od izročitve.

Kupec, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:

  • odpravi napako na blagu ali
  • vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
  • blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
  • vrne plačani znesek

V vsakem primeru ima kupec tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti. Zahteve kupca do prodajalca ugasnejo s potekom 2 (dveh) let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca.

Če obstoj napake na blagu ni sporen, mora prodajalec najpozneje v roku 8 (osmih) dni ugoditi zahtevi kupca. Prodajalec pisno odgovori kupcu na zahtevo najpozneje v 8 (osmih) dneh po njenem prejemu, če je obstoj napake na blagu sporen. Če prodajalec uniči ali izgubi izdelek, ki mu je bil dan v popravilo, vzdrževanje ali dodelavo, je dolžan kupcu po njegovi izbiri v 8 (osmih) dneh izročiti nov enak izdelek ali mu takoj plačati odškodnino v višini maloprodajne cene novega izdelka. Če prodajalec poškoduje ali pokvari proizvod, ki mu je bil dan v popravilo, vzdrževanje ali dodelavo, je dolžan na lastne stroške v 3 (treh) dneh odpraviti okvaro oziroma poškodbo, če se s tem ne zmanjšata vrednost in uporabnost izdelka. V primeru, da tega ni mogoče zagotoviti, pripada kupcu pravica kot v primeru izgube ali uničenja.

Garancija
Za izdelke, ki imajo garancijo, veljajo garancijski pogoji, zapisani na veljavnem garancijskem listu in veljajo od dneva nakupa s predložitvijo računa. Za reševanje reklamacij je pristojen pooblaščen servis. Za uveljavljanje reklamacije je potrebno izdelek poslati na servis, ki je dolžan izdelek popraviti v roku 45 dni od prejema zahteve za odpravo napak. Če servis izdelka ne uspe popraviti v zakonskem roku, mora prodajalec kupcu zagotoviti nov brezhiben izdelek.

Prodajalec ni pooblaščen za ugotavljanje napak na izdelku. Pristojnost za presojo glede napake ima le pooblaščeni servis, zato zamenjava izdelka ali vračilo izdelka brez mnenja pooblaščenega serviserja nista mogoča.

Če blago, za katero se izda garancija, ne deluje brezhibno ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu, lahko kupec najprej zahteva odpravo napak. Če napake niso odpravljene v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je proizvajalec, prodajalec ali pooblaščeni servis od kupca prejel zahtevo za odpravo napak, mora proizvajalec kupcu brezplačno zamenjati blago z enakim, novim in brezhibnim blagom. Če proizvajalec v omenjenem roku ne popravi ali ne zamenja blaga z novim, lahko kupec razdre pogodbo ali zahteva znižanje kupnine. Pravice kupca iz naslova garancije ugasnejo po 2 (dveh) letih od dneva, ko je kupec zahteval brezplačno odpravo napak ali zamenjavo blaga z novim.

 

ZAŠČITA AVTORSKIH IN SORODNIH PRAVIC TER DRUGIH PRAVIC INTELEKTUALNE LASTNINE

VSEBO ima izključne avtorske pravice na spletni trgovini, pa tudi na nekaterih elementih, ki jo sestavljajo, kot so besedilo, vizualni in zvočni elementi, vizualna identiteta, podatki in baze podatkov, programska koda in drugi elementi. Izkoriščanje omenjenih avtorskih pravic brez izrecnega predhodnega pisnega soglasja VSEBO pomeni kršitev avtorskih pravic - v tem primeru bo VSEBO pooblaščen za uporabo vseh razpoložljivih pravnih sredstev za uveljavljanje teh pravic.

Spletna trgovina VSEBO vsebuje tudi elemente, ki vključujejo izključne avtorske pravice in druge pravice na področju intelektualne lastnine drugih oseb. Druge osebe so izključno odgovorne za vsebino naštetih elementov, ne glede na to, da se taka vsebina nahaja v spetni trgovini. Če potrošnik sam pusti svoj komentar, oceno blaga ali storitev ter fotografijo na spletni strani www.vsebo.si, se s sprejetjem teh Splošnih pogojev strinja, da tak komentar, oceno ali fotografijo VSEBO lahko uporabi za tržne namene.

SPLOŠNI POGOJI NAKUPA NA OBROKE LEANPAY

Če se odločite za nakup na obroke čez LeanPay, lahko priberete splošni pogoji na tem linku - Splošni pogoji nakupa na obroke Leanpay

Tudi poglejte dodatno informacijo glede plačila na obroke LeanPay na tej povezavi.